Тақырыбы:Сөйлеу мәдениеті
Сабақтыңмақсаты:
Білімділігі:Оқушылардың сөйлеу мәдениеті туралы алған білімдерін жетілдіру. Оқу – танымдық бағдарлы құзыреттілігін арттыру мақсатында ситуациялық сұрақ, дидактикалық ойындарды оқушыларға ұсыну.
Тәрбиелілігі:Оқушылардыүлкендісыйлауға, құрметкөрсетуге, дөрекісөздерайтпауғатәрбиелеу. Адамгершіліктәрбиесі.
Дамытушылығы:Оқушылардыжылдамойлауға, кез - келгенкедергіденөтіппікірінеркінбілдіребілугедағдыландыру.
Сабақтыңтипі:алғанбілімдіжетілдіру
Сабақтыңтүрі: тәрбие сағаты
Технологиясы: ДОТ элементтері
Әдіс - тәсілдері:сұрақ - жауап, ситуациялықсұрақ, топтастыру.
Көрнекілігі:Қызығушылығынарттыратыратынкөрнекілік:көңіл - күйфишкасы;бағалауфишкасы;
Дидактикалықойындаркөрнекілігі:
«Тез ойла, сөзойла», «Әжегекөмек», «Күнкөзініңнұры» ойыныныңсуреті.
Сабақтыңбарысы
I. Ұйымдастырукезеңі
Қоңыраууақытынадейінсыныптазалығынареткекелтіріп, сабаққақажеттіматериалдардыдайындау;
Оқушыларғасабаққақажеттіқұрал - жабдықтаыналғызу
Сәлемдесу;
Түгелдеу;
II. Кіріспе - қызығушылықкезеңі
Психологиялықдайындық
Үлкенге де сіз,
Кішіге де сіз,
Сәлембердіксіздерге
Құрметпененбіз!
Оқушылардыңкөңіл - күйлерінанықтау.
- Оқушылар, бүгінгісабаққақандайдайындықпен, қандайкөңіл - күйменкелгендеріндібілуүшінмынадайбалақайлардыкөрсетемін. Бұлбалақайлардыкөрсеткенкездекөңіл - күйлерімізқайсысынасәйкескелсеқолымыздыкөтереміз.
- Жарайсыңдар, балалар! Бүгінігісабаққабарлығымызқуаныштыбоп, өтежақсыдайындықпенкеліппізғой.
(Осы кейіптегібалақайлардыбағалауфишкасыретіндепайдаланамын.)
III. Үйтапсырмасынсұрау
«Үйде» тақырыбынажазғанмәтіндерін 5 - 6 оқушығаоқытамын.
IV. Танымдық - операционалдықкезең
Негізгібөлім
Өткендіқайталап, ескетүсіру
- Балалар, сөйлеумәдениетідегеніміз не?
- Сөйлеумәдиенетідеп - қазақтіліндұрысжәнеорындықолдану. Ата - анаң, мұғалім мен құрбыларынменсөйлескендесөзідұрыс, орындықолданукерек. Өзанатілінде де басқатілде де дұрыссөйлесуадамныңқаншалықтымәдиенеттіекенінкөрсететінінжадымызданшығармайық.
Әдебитіл - дұрыссөйлеудіңүлгісі. Ендіесімізгетүсірсекмынасуреттергеназараударайық.
Ситуациялықжағдаяттар
1 - жағдаят. Көліктеорынжоқ, бірқариямінді, олкезде сен отырғансың. Не істейсің? (Мен орнымнантұрып, «Атамынажергеотырыңыз» - деп, орнымдыұсынамын. )
2 - жағдаят. Көшедебірәжеауырсөмкекөтеріпкележатырекен. Сен ауладаойнапжүргенсің. Не істейсің? ( «Әжемағанберіңіз, сізгекөмектесейін»- депауырсөмкесіналып, үйінеапарыпсаламын.)
3 - жағдаят. Жақындосыңауырыпжатыр. Сен не істейсің?(Досымныңүйінебарыпоныңжақсыкөретінкітабынапарыпүйінежағдайынбілуге барам.)
Мәтін оқу, мәтін бойынша сұрақтарға жауап алу.
- «Анатіліншұбарлап» сөйлейдідегендіқалайтүсінесің?
- Асылсияқтыбалаларғақандайкеңесайтасыңдар.
Оқушылармақалоқиды.
Алдыменолардыңойынбіліпалыпсоңындақорытамын.
«Үздікмақалшы» ойынынойнату.
Мақсаты: Оқушылардыңжылдамойлауғадағдыландыру. Естесақтауқабілеттерінарттыруғадағдыландыру.
Жүргізуережесі: Әрқатарданбір - біроқушынышығарып, Отантақырыбынабілгенмақалдарынайтыпжарыстыру.
Түйіндеме: Жарайсыңдарбалалар! Біздіңсыныпоқушыларыныңбарлығымақалшыекенғой.
Әңгіменімәнерлепоқыпберемін.
Түсінгендерінсұрақарқылытексеремін.
Уәлидіңорнындаболсаң, сен жауапберередің
Әңгіменіоқушыларсахналайды.
«Күннұрынныңшапағы»ойынынойнату.
Мақсаты: Оқушылардыадамгершілікке, сыйластыққа, ілтипаттыққатәрбиелеу.
Жүргізуережесі: күнніңнұрышашыраптұрғаншапағынасыпайысөздердіжазыпқорменқайталаймыз.
Түйіндеме: Жарайсыңдар, балалар! Бізкүнгесыпайы, кішіпейіл, инабаттыбалаларекеніміздідәлелдедік. Күнсендергеалғысбілдіріп, қуаныпжатырмын.
Өлеңдімәнерлепоқыпберемін.
ОқушыларЫсқаққаауызшамінездемебереді.
V. Қортынды - рефлексия кезеңі.
Сабақты «Әжегекөмек» ойыныарқылықорытамын.
Мақсаты: Оқушылардыүлкендісыйлауға, оларғакөмеккөрсетебілугеүйрету. Сабақтыоқушыларғакызыктыетіпойынарқылықорыту. Алғанбілімдерінтексеру.
Шарты: Әжеқұдықтаншелекке су толтырыпалған. Бізәжегекөмеккөрсетіпшелектіуйінежеткізіпберуімізкерек. Олүшіншелекартындағысұрақтарғатолықәрінақтыжауапберулеріңкерек. Жауапбергеноқушышелектіәженіңжанынаәкеліпқоябереді.
Түйіндеме: Тамаша! Жарайсыңдар! Сендербарлықсұраққадұрысжауапберіңдержәнеәжегекөмектерің де тиді.
Сабақтыбекіту.
Топтықжұмыс.
Ойынойнату.
Ойынныңаты: «Тез ойла, сөзойла».
Шарты: 3 қатарғабүгінгітақырыптөңірегінде 3 сөзберіледі.
1 - топ - сыйластық.
2 топ - кішіпейілділік.
3 топ - инабаттылық
Сөздерінпайдаланаотырып, оқушыларқысқауақытішіндесөзойлаптабуытиіс. Қай топ біріншікөпсөзтапса, сол топ жеңімпазатанады.
Сыйластық: сыйла, тас, ас, тал, сыйлы....
Кішіпейілділдік: кіші, ішік, пейіл, іл, іш...
Инабаттылық: ана, ат, Инабат, ит, балық...
Бағалау.
Сабаққабелсенеараласып, жаттығулардыуақытылыорындаған, ойынғақызығаараласқанжәнебағалауфишкасыныңқызылынкөпжинағаноқушы - 5, көк фишка - 4, сары - 3 деп бағаланады.